In 1965 werd het schip gevonden door de 'Van Wassenaer Van Obdam'-groep uit Wassenaar. Onder de roest en in zeer slechte staat werd zij door de groep gekocht. De naam werd Eendracht, genoemd naar het vlaggenschip van Admiraal Jacob Van Wassenaer Van Obdam. Onder leiding van schipper Hoogduin werd de Eendracht geheel opgeknapt, opnieuw geschilderd en ingericht. Het schip werd zo ingericht dat er door iedereen aan boord geslapen kon worden. Tijdens de verbouwing brandde de stuurhut af als gevolg van laswerkzaamheden in de machinekamer. Sindsdien staat de huidige stuurhut op de Eendracht, een karakteristiek kenmerk.
Zeilschool:
Nadat de 'Van Wassenaer Van Obdam'-groep het schip had gekocht moest het worden opgeknapt.
Echter het opknappen en onderhoud van zo’n schip kost een aardige duit. Er moest dus geld komen om het opknappen te financieren. De scoutinggroep ging oud papier ophalen en oliebollen bakken. Er werden van allerlei activiteiten georganiseerd om het benodigde geld bijeen te krijgen. In de zomermaanden begonnen de zeeverkenners les te geven aan andere verkenners en geïnteresseerden.
Door al deze inzet lukte het om de aankoop en de revisie van de motortjalk te financieren.
De weken in de zomer dat er les gegeven werd aan gegadigden uit de omgeving door de verkenners werden steeds populairder. In 1975 werd besloten om een zeilschool op te zetten vanuit de scoutinggroep, maar die wel zelfstandig zou opereren. In tenten werd er geslapen en er werd les gegeven in de stalen vletten en schouwen van de verkenners. Er werden koeienpramen gehuurd om te dienen als drijvende steiger om les op te geven zonder elke keer afhankelijk te zijn van vaste steigers, om afhankelijk te zijn van land. Stichting Zeilschool Eendracht was ontstaan, de eerste ‘echte’ Zomerzeilweken werden georganiseerd. Zeilschool de Eendracht bestaat nog steeds, maar zij opereren tegenwoordig vanuit een gebouw.
Aanpassingen:
Door de 'Van Wassenaer Van Obdam'-groep is de Eendracht van de meest noodzakelijke luxe voorzien. De Eendracht voorziet in zijn eigen stroom en heeft een grote hoeveelheid water aan boord. Het heeft een kombuis, kooien om in te slapen, een dagverblijf en sanitair. Door zijn geringe diepgang kan het schip bijna overal komen en biedt het een prima basis om zeeverkenners actief te laten genieten van een geslaagde vakantie op het water.
Afscheid:
Maar de tijd staat niet stil en nieuwe regelgeving stelt weer nieuwe eisen aan een schip als de Eendracht. Helaas betekende dat, dat de 'Van Wassenaer Van Obdam'-groep in 2017 afscheid van het schip heeft moeten nemen, omdat het niet meer mogelijk bleek om aan alle eisen te voldoen, en om met de beperkte menskracht en middelen van de groep, het schip in de vaart te houden.